31 okt. 2008

morgontrötthet är jobbigt.

Morgontrött.
Varför är man hur pigg som helst på kvällen?
Och detta med att snooza hur man kan bli tröttare?

Varför man är pigg på kvällen är väl olika från person till person men för mig så är det verkligen så att jag är jättepigg och är inte trött förren jag har haft fullrulle hela dagen. Om jag sitter och såsar vid datorn på kvällen så kommer jag inte vara trött när jag går och lägger mig.
Utan jag måste röra mig tills det verkligen är dags för god natt.
Detta vet jag att det inte är samma sak för alla.
För det finns dag-och natt människa.
Jag önskar jag kunde vara en dagmänniska.
och bara på morgonen flyga upp ur sängen utan att känna sig det minsta trött.
För så var det verkligen när jag vara liten.
Men tyvärr, desto äldre du blir desto tröttare.


för mig på morgonen så känns det bara jobbigt att stiga upp för morgontröttheten tar över som ett litet monster i mig.
Jag tror att vi befynner oss i en trans och att vi inte riktigt är medvetna om vad som händer.
för mig så känns ögonen tunga medan min kroppen är fullt medveten och vill stiga upp.
Ett tips stig inte upp fär fort för då kan det hända grejer.
För mig brukar det bli kolsvart och jag börjar vingla.
Händer det så stå bara still. Don't move!
Jag har kommit fram till att det enda vi tänker på när vi vaknar är "Var är SNOOZEKNAPPEN."
Jag läste en artikel igår att man inte ska trycka på snooze på morgonen för då får man svårare att somna på kvällen för det stör din sömnsrytm.
Så nu får ni ställa väckarklockan eller mobilen längre bort i rummet så ni får motionera dit bort för att trycka på Stänga av knappen.

Någon som tycker det är lika jobbigt?

1 kommentar: