31 okt. 2008

frost och kyligare luft.

Hösten börja lida mot sitt slut eftersom att vintern har börjat invadera stora delar av landet.
Det är inte snöhögar utan frost, kyla och allt som hösten egentligen inte är.
Så plocka fram vinterjackan och vantar för nu kommer det bli kallt...

Hösten för mig är långapromenader så man bara kan gå ut och fundera.
Lyssna på mysig höstmusik eller sitta med en filt, varm choklad och titta på film.
Något som också är höst är värmeljus och alla vackra blad i träden.
Den där orangefärgade löven som ligger som ett täcke på marken.
Hösten kan egentligen beskrivas med ett annan namn, MYS!
Jag vet att det inte bara är jag som tycker om hösten och dess färger, kylan och mörkret. Det finns fler (hoppas jag) och dem tänker väl ungefär som jag skulle jag tro.
Men egentligen så är hösten en kläm årstid som bara är jobbigt för det är varken sommar eller vinter.
Jag som inte tycker om våren för att det endast är slask och för att den just är en kläm årstid så som hösten.
Men hösten har en annorlunda charm och man blir varm i kroppen.
För mig är det så men jag har börjat tveka på att gå ut nu under hösten när det har varit så mycket konstigheter som har hänt.
Vi lever tyvärr i ett kriminellt samhälle och jag tror det bara kommer bli värre.

Så denna höst har för mig spenderats i huset med vänner och vi ar suttit och sätt på film.
Man blir seriöst varm i hjärtat när man tänker på hösten.
En sak som jag sätter ett minus på hösten är regnet.
Alltid ska man behöva gå och bära på ett paraply när man strosar runt på torget.
Man är alltid förberedd på att regn ska komma i för sig så ett plus i kanten för höst.

Men jag tycker egentligen om vintern mest så jag är glad nu när vinter är påväg.

5 kommentarer:

  1. man tackar :D

    Fin blogg du har med!!

    SvaraRadera
  2. Varsågod och tack! =)

    SvaraRadera
  3. Du är inte ensam :)

    SvaraRadera
  4. Söt blogg!
    Följ gärna min blogg om du vill :)
    Ha en toppendag!
    /Sufie <3

    SvaraRadera